Mobilstrategi

mobil

Mobil Strategi

Mobil marketing er den mest voksende marketingskanal direkte ud til kundegruppen. Alene antallet af Smartphones vokser eksplosivt og flere og flere virksomheder ser det som en unik og effektfuldt tilgang til kunderne end de traditionelle medier.

Internet.dk har de sidste 5 år arbejdet med mobile microsites, apps og webapps, fra simpel løsninger til integrerede løsninger der involverede kunderne i målrettede dialogkampagner.

 

Uanset om det er B2B eller BTC markedsføring, så kræver det erfaring og forståelse for målgruppernes adfærd og beslutningsprocesser. Vores erfaring bygger ikke alene på mere end 15 års erfaring i virksomhedernes værdikæde, men også gennem løbende uddannelse og forskningsresulater der danner fundamentet for den kvalificerede rådgivning og konceptudvikling.

 

Sats på relevant indhold (content is king) til dine kunder. Når vi ser på kundernes adfærd i dag i forhold til blot nogle få år siden, så er kunderne mere informationssøgende. Ikke fordi de er blevet mere kritiske, men fordi de har interessen og muligheden for at indhente information. Google underbygger dette med, at kunderne i dag opsøger 10 forskellige kilder mod blot 5 for et par år siden, fra de overvejer et køb til endeligt køb.

 

Placer dine informationer hvor det giver mening. Det belønner kunderne dig for, og det viser at du forstår dem og har interesse i at være der hvor de er. Du får opbygget stærke relationer til kunderne, når du viser at du er i stand at være netop der hvor kunderne er.

 

Forestil dig en frisør der sender besked om det nu er 2 måneder siden du blev klippet. Det er sådan set meget fint, men problemet er at jeg ofte modtager den på arbejdet eller dagen efter jeg er blevet klippet, og så er den bare ikke relevant. Men hvordan ville jeg reagere, hvis jeg gik i byen og fik en besked om at de kan se at jeg er ca. 300 meter fra dem og at de har en ledig tid om 30 minutter og det for øvrigt er 2 måneder siden jeg sidst blev klippet?

 

Starbucks har lavet en lignende løsning, der endda er integreret med kundens kontaktdata og mailadresser. Når den så kan se at jeg er indenfor 500 meter med en af mine kontakter, så spørger Starbucks om jeg vil inviterer vennen eller forretningsforbindelsen på en kop kaffe. Starbucks betaler for kaffen.

 

Vi bygger mobile strategier op omkring kundernes adfærd og behov, og sørger for at strategien løbende modificeres og tilpasses kundernes adfærd og behov.